Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
44 posty 116 komentarzy

Robert Kujawski

Robert Kujawski - 32 lata, z wykształcenia prawnik, działam publicznie, nie lubię prostych odpowiedzi

Raport Millera - nawigator korzystał z wysokościomierza barycznego

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Podstawowy zarzut z "raportu Millera" wobec załogi dotyczy korzystania z wysokościomierza radiowego zamiast wysokościomierza barycznego. Nie wiem na jakiej podstawie Jerzy Miller wysnuł ten wniosek bo raport raczej tej tezie przeczy.

Wysokość, na której znajdował się TU - 154M odczytywał nawigator- poniżej fragmenty "raportu Millera": 

 

O godz. 6:40:36 nawigator podał wysokość: „Dwieście” (200 m wg RW i 168 m nad poziomem lotniska, w odległości 2926 m od progu DS 26)

 

O godz. 6:40:28 nawigator poinformował: „Dwieście pięćdziesiąt” (na wysokości 259 m RW i wysokości 220 m nad poziomem lotniska, w odległości 3585 m od progu DS.26) 

 Należy zadać sobie pytanie z jakiego wysokościomierza korzystał nawigator czy korzystał z wysokościomierza barycznego czy z wysokościomierza radiowego (radiowysokościomierza).

Sądzę, że nawigator podając wysokośc lotu TU-154M korzystał prawidłowo z wysokościomierza barycznego  a przekonuje mnie o tym "raport Millera".

 Na stronie 44 raportu w punkcie 1.8.3.2 znajduje się zdjęcie i opis przyrządów, z których korzystał nawigator TU-154M. Nawigator korzystał z wysokościomierza barycznego a dokładnie z:

1. Wysokościomierz/wariometr KAV-485 – zespolony wskaźnik wysokościomierza  barometrycznegooraz wariometru. Wskazania w [ft] i [ft/min].

Nawigator nie miał wśród swoich przyrządów radiowysokościomierza i raczej jest mało prawdopodobne by to właśnie z radiowysokościomierza odczytywał dane o wysokości, na której znajdował się samolot.

W mojej ocenie bardziej prawdopodobne jest to, że nawigator odczytywał dane ze swojego wysokościomierza barycznego.  

PS. Na pokładzie TU-154M było 6 wskażników - wysokościomierzy barycznych (2 dla I pilota, 2 dla II pilota, 1 dla nawigatora, 1 dla technika pokładowego) i tylko 2 wskaźniki - radiowysokościomierze (po 1 dla każdego z pilotów). 

KOMENTARZE

  • re
    świetne spostrzeżenie! post na główną!

    o odczytywaniu danych z baro świadczy włączenie się alarmu RW=100 m przy odczycie "60"

    ktoś próbuje nas zmanipulować...

    podano im złą wartość ciśnienia i teraz wmawiają ze czytali z RW
  • Autor
    Oj coś pana nie lubią admini, jedziesz Pan do piwnicy z II kosmiczną a post powinien wisieć na I-szej pozycji ze dwa dni, ale oni mają chyba sprzątanie i zamiatają pod dywan. Denerwujące to jest. Pzdr
  • .
    Komisja Millera narysowała w swoim raporcie trajektorię lotu oczywiście wg. wskazań radiowyskościomierza i to co mnie najbardziej zdumiało, to kształt tego wykresu przypominający jazdę samochodu rajdowego po wybojach.
    Sami sprawdźcie w załaczniku nr.1.
    To była pierwsza rzecz jaka rzuciła mi się w oczy, później czytałem o tym w galerii Manka, który w jednym z komentarzy wściekał się:) na ich tandeciarstwo.
    Manka zawsze warto czytać, chociaz trzeba na niego uważać, bo lubuje się on w "niemieckich pieszczotach":)
  • @Wiesław P
    Witam. Dziękuję za ten komentarz. Co do urządzeń pokładowych to uzupełniłem wpis o liczbę wysokościomierzy barycznych i radiowysokościomierzy. Mnie osobiście też bardzooo dziwi, że "zaginął" rejestrator, który znjdował się pod podłogą samolotu. Jeżeli samolot przekręcił się na grzbiet( tym tłumaczono skalę zniszczeń) to przecież powinien być prawie nieuszkodzony.
    Pozdrawiam serdecznie
  • @Lancelot
    Witam. Wstawiłem post chwilę temu - może nie spadnie do piwnicy. Mam już w głowie drugi postdotyczący odczytów z wysokościomierzy. Myślę, że będzie jeszcze lepszy. Pozdrawiam
  • @Acontrario
    Dziękuję za słowa uznania. Nie roszczę sobie praw autorskich do tego wpisu więc proszę kopiować i wklejać. Jeżeli ma Pan konto na innych stronach z blogami proszę tam także wkleić tekst. Prawda jest najważniejsza. Pozdrawiam serdecznie.
  • @OHV
    Jestem po wstępnej lekturze raportu i załączników. Teraz wyłapuję poszczególne nieścisłości i na bieżąco będę pisał na blogu. Pozdrawiam
  • @Robert Kujawski
    Świetne. ONI się po prostu uduszą pod stertą własnych kłamstw.

    Już wklejam w odpowiednie miejsce :)
    Pozdrawiam
  • @O.R.K.S.
    Coż - kłamać trzeba umieć :). Zapraszamdo sprawdzania mojego bloga w najbliższym czasie jeszcze kilka ciekawych wpisów :). Pozdrawiam
  • @Lancelot
    Są rzeczy ważne i ważniejsze...
  • @Wiesław P Widać w Rosji obowiązują inne prawa fizyki
    No i rozbijają się samoloty, które nie wystartowały.

    Mistrzostwo świata.
  • @Robert Kujawski
    No po co oni cięli wrak/
    Własnie po to by znaleźć wszystkie tajne i jawne urządzenia rejestrujące...
    A że nie są ciągle pewni... to nie oddają wraku?
    Nawiasem remont to była fajna okazja do przeskanowania samolotu, wiedzieli co ukraść warto a co zostawić.

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

ULUBIENI AUTORZY

więcej